Valpreventie

Valpreventie en krachttraining voor senioren: blijf sterk en vitaal

Wist je dat 1 op de 3 65-plussers per jaar valt? De gevolgen van een val kunnen ernstig zijn, met botbreuken, angst en een verminderde mobiliteit tot gevolg. Gelukkig kan je met krachttraining de kans op vallen aanzienlijk verkleinen.

Waarom krachttraining voor 65-plussers?

Krachttraining biedt senioren een scala aan voordelen:

• Versterkt spieren en botten: Spierverlies is een natuurlijk proces bij het ouder worden, maar krachttraining kan dit tegengaan. Sterkere spieren zorgen voor een betere balans en coördinatie, wat het risico op vallen verkleint.
  • Verbetert botdichtheid: Krachttraining helpt om botverlies tegen te gaan en osteoporose te voorkomen.
  • Verhoogt het zelfvertrouwen: Door fitter en sterker te worden, durf je meer te ondernemen en verbetert uw kwaliteit van leven.
  • Vermindert pijnklachten: Krachttraining kan pijnklachten van artrose en andere aandoeningen verminderen.

Fysiotherapie Polderkracht helpt je graag!

Bij Fysiotherapie Polderkracht begrijpen we hoe belangrijk het is voor senioren om fit en vitaal te blijven. Daarom bieden we krachttrainingsprogramma’s aan die zijn afgestemd op de behoeften van 65-plussers. Onze fysiotherapeut helpen bij:

• Het maken een persoonlijk trainingsplan op basis van uw conditie en doelen.
  • Begeleiden van de oefeningen en zorgen voor een veilige uitvoering.

Valpreventie:

Naast de therapeutisch training is fysiotherapie Polderkracht achter de schermen druk bezig om valpreventie trajecten aan te gaan bieden. Vooralsnog zijn hier landelijk nog een aantal struikelblokken, maar verwacht wordt dat dit binnenkort start. Tot die tijd kan je alvast onder begeleiding van de fysiotherapeut werken aan een sterker en vitaler lichaam.